Izvēlieties OMNIVA pakomāta adresi šajā saitē un iekopējiet pasūtījuma noformēšanas brīdī
Veikt pasūtījumu: 29 331 414
Sarma Geka
Darba burtn īca pirmsskolas un sākumskolas bērniem no piecu gadu vecuma — druk āto burtu rakstīšanai un radošo prasmju pilnveidošanai.
Šīs darba burtnīcas iedvesmas avots ir Elizabetes Gekas (tobrīd 10 g.v.) no mācībām brīvajos brīžos tapušās burtu monogrammas (apskatāmas 48. lpp.).
Ornamentālie zīmējumi bija vizuāli bagāti, iztēli rosinoši, piepildīti ar vieglu un rotaļīgu noskaņu. Katra zīmējuma centrā esošais burts rosināja ideju izveidot attīstošus vingrinājumus, kuros būtu apvienota burtu rakstīšana un ornamentu* zīmēšana.
Darba burtnīcas „Burtu ornamenti" mērķis ir, izmantojot bagāto ornamentu pasauli, ne- ierastā veidā sekmēt pirmsskolas vecuma bērnu prasmi pazīt, nosaukt un rakstīt latviešu valo- das alfabēta drukātos burtus.
Burtu ornamenti ir veidoti dekoratīvi, ar oriģināliem grafiskiem risinājumiem, tie pauž ekspresivitāti un emocionalitāti. Ornamentos ir iekļauti kombinēšanas, papildināšanas, pār- klāšanās, asimetrijas, kustības, ritma, kontrasta u.c. mākslas valodas principi, kas būtiski vairo katra vingrinājuma izteiksmību. Dažādie līniju motīvi attīsta izpratni, kā, savijoties, pārklājoties un citam no cita izrietot, veidojas komplicēti raksti. Šāda veida vingrinājumi atraisa bērnos radošās spējas, iztēli un fantāziju, veicina māksliniecisko jaunradi.
Darba lapās dažādu konfigurāciju un izmēru laukumos tiek piedāvāts drukātos burtus
rakstīt —
• lielus un mazus,
• izvietotus stāvus un guļus,
• novietotus slīpi pa labi vai slīpi pa kreisi,
• dažādi izliektus,
• arī apgāztus otrādi
Burtu rakstīšanai, un dekoratīvo līniju, formu un elementu zīmēšanai ir vienlīdz būtiska
nozīme. Abas šīs iemaņas pilnveido un attīstīta vadošās rokas kustību plūdumu un amplitūdu,
noteiktību, precizitāti un daudzveidību. Bērns tiek rosināts patstāvīgi darboties un eksperi-
mentēt, iegūstot māku izpausties un pārliecību par savām spējām, kā arī piedzīvojot izdošanās
prieku.
Darba gaitā vingrinājuma sarežģītības pakāpi bērni zīmējot izvēlas paši, nosakot tādu darba
izpildes līmeni, kādam viņi attiecīgajā brīdī ir gatavi. Procesa virzību ir viegli koriģēt, nodarbību
laikā uzmanīgi vērojot bērnu darbus un iesaistoties ar viņiem sarunās.
Alfabēta burti ar diakritiskajām zīmēm nav iekļauti darba burtnīcā, jo burtu Ā, Ķ, Ž u.c.
papildinošo zīmju zīmēšanu var uzticēt pašiem bērniem, pirms tam aplūkojot šos burtus alfabētā.
Vienotais reģ. Nr.40003005936,
Banka:A/S SEB Banka
Konts: LV64 UNLA 0002 0054 67378
Tālrunis:
29 331 414 (pasūtījumiem)
E-pasts: info@petergailis.lv
Jautājumi par grāmatu iegādi
un pasūtīšanu:
Tālrunis: 67 272 220
E-pasts:
mara.pilante@petergailis.lv
Visas tiesības aizsargātas | Izdevniecība Pētergailis